Vraag het gratis campagnepakket aan
Hoe breng je de campagne onder de aandacht?
Kies een periode om de campagne te promoten in jouw gemeente. Zorg ervoor dat de campagne is deze periode op zoveel mogelijk plekken zichtbaar is.
- Informeer belangrijke partners voorafgaand aan de campagneperiode tijdens een partner/netwerkbijeenkomst en roep ze op om mee te doen.
- Een lokale ambassadeur kan ervoor zorgen dat meer organisaties aanhaken en de campagne zichtbaar maken.
- Kies locaties voor verspreiding, zoals het gemeentehuis, locaties van welzijnsorganisaties, wachtkamers, buurthuizen, supermarkten, sportverenigingen, bibliotheken en gebedshuizen.
- Sluit aan bij bestaande evenementen/ acties, zoals een gezondheidsmarkt of een vrijwilligersbijeenkomst om de campagne onder de aandacht te brengen.
- Stuur een persbericht naar de lokale media.
- Plaats een bericht op social media of deel een bericht van GGDrU.
- Plaats een advertentie in de lokale krant. Gebruik hiervoor de posters uit de digitale toolkit. Kosten voor ¼ pagina liggen vaak rond de 500 tot 600 euro
- Zet de reclameborden in jouw gemeente in. Dit zorgt voor veel zichtbaarheid en versterkt de andere acties. Gebruik hiervoor de posters uit de digitale toolkit.
- Huur het opblaasbare Megabrein van de Hersenstichting. Op de binnen- en buitenkant van deze hersenen vind je informatie over de werking van de hersenen en over allerlei hersenaandoeningen, zoals dementie.